Activitat gratuïta
Amb inscripció prèvia
Els membres del Club de Lectura l'Hora violeta comenten les obres Tothom hauria de ser feminista i Estimada Ijeawele: manifest feminista en quinze consells, de Chimamanda Ngozi Adichie.
Sinopsi de les obres:
Tothom hauria de ser feminista
«Avui m’agradaria demanar que comencem a somiar un pla per construir un món millor. Un món més just. Un món d’homes més feliços i dones més felices que siguin sincers amb ells mateixos. I aquesta és la manera de començar: hem d’educar les nostres filles d’una manera diferent. I també hem d’educar els nostres fills d’una manera diferent». (Chimamanda Ngozi Adichie)
Un llibre que recull el transcendental discurs que va oferir l’autora a TEDTalk sobre el significat de ser feminista en ple segle XXI. Un breu assaig que té el poder que les seves paraules ressonin dins el cap de qui les llegeix. Aquest és el poder que tenen els grans assajos per canviar la societat.
Estimada Ijeawele: manifest feminista en quinze consells
Aquest llibre reprodueix una carta que Chimamanda Ngozi Adichie, una gran veu en la lluita per la igualtat dels gèneres, va escriure a la Ijeawele, una amiga d'infantesa, després que aquesta li demanés consell per educar la seva filla com a feminista. Chimamanda elabora en quinze punts un veritable manifest que va més enllà del cas personal de la Ijeawele, i que ens recorda a tots, homes i dones, joves i adults, africans o no africans, la gran responsabilitat que tenim per aconseguir, mitjançant l'educació i l'exemple en el dia a dia, que les nenes i els nens del futur visquin en llibertat en una societat veritablement igualitària.
Club conduït per Imma Sau.
© Ajuntament de Santa Coloma de Farners
SCF Cultura
Horari de la Casa de la Paraula: de dilluns a dissabte, de 9 a 13 h.
Adreça: c. del Prat, 16, 17430 Santa Coloma de Farners
A/e: cultura@scf.cat